Meta
Realitatea Vâlceană

Parlamentarii vâlceni fac front comun pentru susţinerea legării traseului autostrăzii Sibiu-Piteşti de Râmnicu Vâlcea

Aşa cum era de aşteptat, după dezbaterea de luni, 23 noiembrie a.c., de la Consiliul Judeţean, parlamentarii vâlceni, indiferent de coloratura politică, au trimis comunicate de presă în care susţin aceeaşi idee, adică militează pentru alegerea variantei benefice pentru judeţul nostru a construirii autostrăzii. Important este însă să facă lobby pentru susţinerea acestui proiect!

Cristian Buican (foto) îi solicită Ministrului Transporturilor conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea cu viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti

În urma dezbaterii publice asupra autostrăzii Sibiu-Piteşti din data de 23.11.2015 de la Consiliul Judeţean Vâlcea şi ca urmare a slabei prestaţii a reprezentanţilor CNADNR şi a firmei care realizează refacerea studiului de fezabilitate a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, deputatul Cristian Buican a depus o interpelare la Ministerul Transporturilor prin care îi solicită domnului ministru Marian Dan Costescu conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea printr-o legătură rutieră în regim de drum expres cu viitoarea autostradă.

În condiţiile în care reprezentanţii CNADNR şi cei ai firmei care lucrează la studiul de fezabilitate au dat de înţeles că varianta de traseu ce va fi aprobată este cea iniţială, precum şi ca urmare a faptului că foştii miniştrii ai transporturilor din România au motivat întârzierea, nepermis de lungă (aproximativ 3 ani de zile), a demarării procedurilor de refacere a studiului de fezabilitate, de necesitatea studierii unor noi variante de trasee şi de obligativitatea noului studiu de fezabilitate de a oferi o alternativă viabilă de conectare a municipiului Râmnicu-Vâlcea de viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, deputatul Cristian Buican consideră că, în aceste condiţii, caietul de sarcini pentru refacerea studiului de fezabilitate nu este respectat, conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea la viitoarea autostradă fiind o condiţie esenţială.

Chiar dacă în documentele prezentate public, firma care a câştigat licitaţia pentru refacerea studiul de fezabilitate a prezentat 5 variante de traseu (patru noi variante şi cea din vechiul studiu), în cadrul dezbaterii de la Râmnicu-Vâlcea ei nu au reuşit să răspundă mulţumitor nici la întrebările legate de costurile estimate ale fiecărui traseu în parte şi nici la curiozitatea legitimă a tuturor celor prezenţi privind soluţia de conectare a municipiului Râmnicu-Vâlcea la acest tronson de autostradă.

Preşedintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican, i-a transmis domnului ministru că există o opinie unanim acceptată de către toţi factorii de decizie din judeţul Vâlcea de a susţine acest tronson de autostradă, vital pentru România, însă a atras atenţia asupra faptului că această autostradă trebuie obligatoriu interconectată cu municipiul Râmnicu-Vâlcea.

În acest sens, în cadrul dezbaterii de la Râmnicu-Vâlcea, a existat o solicitare expres a tuturor celor prezenţi de a se realiza şi o estimare a costurilor pentru fiecare traseu în parte, precum şi prezentarea unor soluţii alternative, pentru fiecare dintre cele cinci variante de trasee propuse, de conectare a municipiului Râmnicu-Vâlcea cu autostrada, la nivel de viteză rutieră de drum expres.

Parlamentarul liberal Cristian Buican a subliniat faptul că importanţa acestui tronson de autostradă pentru judeţul Vâlcea şi pentru municipiul Râmnicu-Vâlcea este una vitală, mai mulţi investitori manifestându-şi interesul de a dezvolta la Râmnicu-Vâlcea unităţi de producţie de nivel mediu şi mare, în contextul în care acest oraş ar oferi o conectivitate rapidă la viitoarea autostradă. În acest sens, exemplul firmei Faurecia, care în toamna acestui an a demarat o importantă investiţie ce va asigura în primăvara anului 2016 nu mai puţin de 1.600 de noi locuri de muncă în judeţul Vâlcea este mai mult decât sugestiv. Solicitarea lor, conectivitatea rapidă la autostradă.

I-am transmis noului ministru al transporturilor că majoritatea factorilor de decizie ai judeţului Vâlcea, printre care doresc să enumăr Consiliul Judeţean Vâlcea, Primăria Municipiului Râmnicu-Vâlcea, majoritatea parlamentarilor vâlceni, reprezentanţi ai Inspectoratului de Poliţie Judeţean, ai Salvamont, ai Direcţiei Silvice, specialişti de mediu, transportatori şi, nu în ultimul rând, investitorii, au concluzionat că în condiţiile în care nu se garantează o legătură în regim rutier de drum expres între traseul 1 Roşu (spre care înclină reprezentanţii CNADNR) şi viitoarea autostradă, să îi solicităm domnului Costescu să susţină, la fel ca noi, traseul numărul 4 Verde Piteşti – Curtea de Argeş – Tigveni – Runcu – Dăeşti – Călimăneşti – Defileul Oltului – Racoviţa – Câineni – Boiţa –Tălmaciu – Veştem, variantă ce se apropie cel mai mult de municipiul Râmnicu-Vâlcea. Această variantă de traseu este cea mai bună pentru judeţul Vâlcea, asigurând atât o distanţă mică între zona industrială a municipiului Râmnicu-Vâlcea şi viitoarea autostradă cât şi o conectivitate directă a tuturor localităţilor turistice din zona de nord a judeţului: Călimăneşti, Brezoi-Voineasa (pârtia de la schi de la Vidra-Obârşia Lotrului), Ţara Loviştei etc” a declarat preşedintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican.

Deputatul Constantin Rădulescu (foto): “Autostrada Sibiu – Piteşti, trebuie să fie legată de municipiul Râmnicu Vâlcea, de judeţul Vâlcea, de Oltenia “

Prezent la întâlnirea organizată de Consiliul Judeţean Vâlcea pe tema autostrăzii Sibiu-Piteşti, deputatul Constantin Rădulescu a susţinut că dezbaterea nu trebuie să fie una politică, ci una a specialiştilor, a celor care trebuie să dea o soluţie menită să asigure legătura municipiului Râmnicu Vâlcea cu traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti.

Sper ca dezbaterea de astăzi să nu rămână singura, iar la viitoarele dezbateri să fie invitaţi reprezentanţii şi specialiştii vâlceni în turism, industrie, administraţie, amenajări urbanistice, societate civilă, reprezentanţii structurilor oamenilor de afaceri, pentru ca împreună să dea cea mai bună soluţie tehnică pentru această problemă. I-am sugerat Preşedintelui Consiliului Judeţean Vâlcea, cât şi Prefectului, să vină cu propuneri pentru o astfel de comisie a vâlcenilor în cel mai scurt timp, iar aici să fie incluşi şi primarii de municipii şi oraşe sau zone adiacente. Dezbaterea de astăzi nu cred că a rezolvat vreo problemă, însă poate reprezenta un început, a declarat deputatul Constantin Rădulescu, preşedintele PSD Vâlcea.

Senatorul Dan Niţu (foto): „În funcție de varianta de traseu aleasă, viitoarea autostradă Sibiu-Pitești poate fi șansa întregii regiuni Oltenia de a se dezvolta!”

Senatorul Dan Nitu susține că traseul viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești este necesar și trebuie să avantajeze atât municipiul Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea, dar și întrega regiune Oltenia.

Prezent la dezbaterea care a avut loc luni, 23 noiembrie, la Consiliul Județean Vâlcea cu reprezentanții proiectantului și ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, parlamentarul vâlcean a solicitat din partea acestora un răspuns cu privire la planurile pe care CNADNR le are și în ceea ce privește legătura autostrăzii cu celelalte județe din Oltenia.Senatorul Nițu a declarat că susține varianta care se apropie cel mai mult de Râmnicu Vâlcea, variantă susținută și de toți ceilalți participanți la dezbaterea de luni.

Vorbim de o autostradă de care să beneficieze toată lumea, nu doar o parte a României. Aceasta trebuie să dea o șansă de dezvoltare economică durabilă întregii regiuni Oltenia care, în perspectiva alegerii variantei pe care au susținut-o cei de la CNADNR, ar lăsa această regiune să se zbată în continuare în sărăcie. Este important să gândim pe termen lung. Un traseu care să treacă cât mai aproape de Râmnicu Vâlcea va ajuta mult dezvoltarea economică a orașului și a județului nostru, unul sărac și ocolit de investitori, printre alte și datorită infrastructurii rutiere destul de precare. Asigurarea unei legături între autostradă și celelalte orașe importante din Oltenia, prin Râmnicu Vâlcea, ar avea un impact pozitiv asupra dezvoltării economice a întregii regiuni. Îngrijorările cu privire la construcția sau circulația prin tuneluri nu se justifică, atâta timp cât în lume și în Europa se construiesc și tuneluri subacvatice fără probleme. Mai mult, acestea asigură o mai mare siguranță în trafic, sunt mai ușor și ieftin de întreținut și nici nu limitează prea mult viteza de rulare. Nici argumentul că aceste tuneluri vor determina o crește a duratei lucrărilor nu sunt întemeiate. Reprezentanții CNADNR au precizat că această variantă presupune un termen de execuție cu doi ani mai mare decât varianta pe care, mai mult sau mai puțin direct, o susțin ei. Dacă la ora actuală nu avem autostradă, nu se datorează numeroaselor tuneluri, ci incompetenței celor care s-au aflat la conducerea Ministerului Transporturilor. Astfel, se pune întrebarea: ce alegem? Varianta care este mai ieftină și ușor de construit, deși aici vorbim de bani europeni, sau alegem acea variantă care este cu adevărat utilă și necesară? Eu aleg varianta care avantajează atât municipiul Râmnicu Vâlcea și celelalte zone ale județului, cât și Oltenia, având convingerea că cei care gestionează rețeaua de drumuri din România vor avea în vedere și conexiunea Olteniei cu Europa vestică”, a precizat senatorul Dan Nițu.

1 Comment for “Parlamentarii vâlceni fac front comun pentru susţinerea legării traseului autostrăzii Sibiu-Piteşti de Râmnicu Vâlcea”

  1. Wow, that’s what I was exploring for, what a material!

    present here at this website, thanks admin of this web site.

Leave a Reply

Photo Gallery

Log in | Copyright @ 2011 Realitatea Vâlceană. Toate drepturile rezervate.