Meta
Realitatea Vâlceană

Parteneriat de schimb interșcolar ERASMUS+“Kindness against cyber-bullying”

Începând cu 1 noiembrie 2020, Şcoala Gimnazială “Take Ionescu” din Râmnicu-Vâlcea derulează Proiectul de Parteneriat de schimb interșcolar ERASMUS+ “Kindness against cyber-bullying”, împreună cu următoarele școli:
1. Istituto Comprensivo G. D’Antona, Italia – școală coordonatoare
2. Raseiniu r. Girkalnio pagrindine mokykla, Lituania
3. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Świętego Józefa w Kaszowie”, Polonia
4. HALIL TÜRKKAN ORTAOKULU, Turcia
Proiectul este cofinanțat prin programul ERASMUS+ al Uniunii Europene, acțiunea cheie – 2 (KA2), parteneriate de schimb interșcolar. Şcoala beneficiază de un grant de 27.756 de euro necesari celor 20 de mobilități ale elevilor, respectiv profesorilor însoțitori, în țările partenere, precum și implementării în bune condiții a activităților propuse în programul care se va derula între anii 2020 – 2023. Deși, inițial, proiectul a fost conceput a se desfășura pe o perioada de 2 ani (2020-2022), acesta a fost extins cu încă un an, până în 2023, din cauza imposibilității realizarii mobilitaților la termenele stabilite, generate de situația pandemică în care ne aflăm.
Proiectul „KINDNESS AGAINST CYBERBULLYING” se adresează elevilor (în special celor cu vârste cuprinse între 12 și 14 ani) din cele 5 școli gimnaziale și părinților acestora.

Pentru cele cinci insituții din acest parteneriat, scopul proiectului este de a construi contextul formal în care școlile vor coopera pentru a dezvolta un program pe termen lung, abordând pericolele cyber-bullying-ului. Această manifestare comportamentală indezirabilă s-a răspândit în mod îngrijorător în rândul elevilor, devenind un fenomen. Scopul nostru este de a avea un impact semnificativ nu numai asupra elevilor și a părinților acestora, ci și asupra profesorilor.

În perioada 22 – 26 noiembrie 2021 s-a desfășurat în Aquaro, Italia, primul schimb de elevi între școlile partenere din proiect.
Școala Gimnazială „Take Ionescu” a fost reprezentată de 5 elevi din clasa a VIII-a: Ilie Teodora, Popa Sânziana, Drăguși Iarina, Miron Melisa și Crivăț Iasmina, însoțiți de 3 profesori: Muller Alina, profesor pentru învățământ primar, Sacerdoțeanu Marina, profesor de Limba engleză și de către Văduva Cătălin, profesor de Educație socială.

La începutul săptămânii, elevii şi profesorii parteneri în proiect (22 de participanţi din ţările invitate şi 9 ai ţării gazdă) au participat la ceremonia de deschidere ce a avut loc în școala din localitatea Dinami (una din cele 6 școli ce fac parte din grupul Istituto Comprensivo G. D’Antona), ulterior prezentându-se obiectivele și programul săptămânii. În aceeași zi, elevii au putut vizita orașul Pizzo, însoțiți de către cadrele didactice și de un ghid.
Programul celei de-a doua zile a cuprins activități în care elevii au prezentat statistici despre fenomenul cyberbullying din fiecare școală parteneră, au comparat rezultatele chestionarului aplicat în școli și au putut interacționa în cadrul unui workshop axat pe tema proiectului.
Următoarea zi, elevii au putut vizita o altă școală membră a grupului Istituto Comprensivo G.D’Antona, aflată în localitatea Aquaro. Aici, elevii au luat parte la un atelier în cadrul căruia au dezbătut probleme legate de modul cum pot reacționa atunci când colegii lor sunt ținta cyberbullying-ului, expunând care sunt soluțiile legale ce se pot aplica.
A patra zi a fost rezervată unui workshop artistic, în cadrul căruia, lucrând în echipe mixte, elevii au realizat postere pentru a transmite un mesaj de sensibilizare cu privire la fenomenul cyberbullying.
În finalul săptămânii, grupul a putut vizita încă două școli, aflate în localitățile Dasa și Arena, unde a putut interacționa și face schimb de idei și experiențe cu elevii acestor instituții, legate de obiectivele proiectului.
Activitățile din proiect s-au încheiat cu înmânarea certificatelor de participare de către primarul localității Arena, în cadrul festivității de premiere organizate în biblioteca comunității.
Pe toată durata săptămânii petrecute în Italia, elevii au putut vizita diferite obiective turistice (muzee, palate, catedrale, centre istorice) însoțiți de ghizi, în localitățile Pizzo, Tropea, Vibo Valentia, Reggio Calabria, acumulând noi experiențe culturale.
Prin toate aceste activităti, ne-am propus să consolidam încrederea de sine, să cultivam spiritul de a lucra în echipă, să creștem gradul de conștientizare în privința fenomenului cyberbullying şi să le stimulăm interesul pentru descoperirea altor culturi și arii lingvistice.
Apreciem că impactul acestui proiect, la nivelul școlii noastre, va fi unul pozitiv, contribuind la creşterea valorii europene a instituției școlare, a comunității locale, aspecte care promovează diversitatea culturală și lingvistică şi care oferă prilejul atât elevilor, cât și cadrelor didactice, părinților și membrilor comunității – cu fiecare activitate realizată – să aprecieze rolul colaborării și al comunicarii, să învețe respectul față de sine și faţă de ceilalți.
Următoarea întâlnire de proiect este programată în luna aprilie 2022, când gazdă va fi Școala Gimnazială ”Take Ionescu”.
​Precizăm că toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agentia Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu este responsabilă pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Coordonator al Proiectului de Parteneriat de schimb interșcolar ERASMUS+“Kindness against cyber-bullying”,
Prof. VĂDUVA Cătălin
Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene.
Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

Leave a Reply

Photo Gallery

Log in | Copyright @ 2011 Realitatea Vâlceană. Toate drepturile rezervate.